Dag 6 Ytterhogdal - Sveg 4,5 mil

Start kl 6.05 Framme kl 10.00

Morgonen startade väldigt tidigt, myset som flödade inne i stugan väckte oss och vi skuttade upp. Siktet var på Sveg och en liten sträcka för att missa allt regn som alla från kors och tvärs hade utlovat skulle falla på oss. ... Sen så är det ju kul att bara kunna ta en liten bit och slappa i en stuga ;)

I alla fall efter en timmas cykling så tog vi paus på en höjd och kokade varmt. Åt någon macka och ett digestive...  (De med havre är godare än de vanliga, tycker jag i alla fall...)

Redan då hade vi alltså gjort en1/4 av dagsetappen kring kl 7.00 på morgonen ... Mycket trevligt som omväxling:-)

Vägen var fin och trevliga backar, inga tvära och kraftiga uppförsbackar utan känslan av lite lätt utförs hela vägen ner till Sveg. Också mycket trevligt! ;)

Vi stannade lite här och däroch drack och knaprade choklad / nötter men ingen riktig paus. Sista lillabiten så vände vinden lite grann och det blev motvind. Sveg nådde vi kl 10.00.

Först kollade vi vart allt låg på info-kartan och sen blev det handla på Konsum, inköp av vettenflaskbehållare till mamma som vi ska tejpa fast på cyklenramen. Så hon kan drick obehindrat vid varje brutal backe... Det finns ju gott om dem här omkring. Sen gick mamma på Apoteket. Jag handlade en korg jordgubbar och senhick vi in på Ica och köpte oss en burk sallad, de hade en salladsbar! Oj så gott det ska bli till middag!!! Det och potatissallad. :) i kväll ska vi bara lyxa till det.

Vi gick sen vidare till Svegs camping och fick oss en stuga avsedd för 6 personer ...De små var tagna, men det är ju trevligt med ett stort boende också som omväxling. :-)

Så pass stor stuga att vi kunde ta in cyklarna!

Nu som jag skriver så faller det regndroppar på fönstret och Mamma läser en bok. Nu ska vi vila upp oss och imorgon blir det sikte på Orsa!
(Ska bara till att vädret är på vår sida)