Dag 9 Vansbro - Filipstad 10 mil

Start kl 8.05 Framme kl 19.20
 
... Nu har vi kommit fram på Munkebergs camping, fin stuga och fint läge.
 
 
 
Vi började dagen med att hjälpa våra campinggrannar på Vansbro camping att putta deras bil upp på asfalten... De hade fått fel på den och hade fått styra den en bit till campingen... Det är då man är glad att en punka på cykeln inte är så farligt eller kostsamt .... ;)
 
Sen så började vid med raksträcka med liten vägkant ... och motvind! Denna eviga motvind! Första fikat inföll strax efter de första milen. Sen följde lunch, pulvermos & konserverde köttbullar me gräddsås (har blivit en favorit)
 
 
Sen så blev det brutala backar uppför som nedför. Uppförsbackar tar man i bästa fall på1:an, eljest så får man gå. Nedför så får man i bästa fall trampa på 3:an, eljest så blir det en 2:a...
Fika och mellanfika plus middag och en fika till.... Sen så var vi framme! :) 
 
Lite olika fikor längs vägen. Den nedre bilden var sista fikat.
 
Sista fikat var 1,5 mil innan Filipstad och det var en fin rastplats med fler husbilar/vagnar. Snabbt så skuttade det fram en mås, började skrika och jag skyndar mig att säga till mamma att hon inte får skrika tillbaka! Hon har skrikit till olika rovfåglar när vi har passerat... På kalhyggen! Men nu så satt hon och gullade med måsen och jag började frukta... det var ju annat folk i krokarna!!! Hur förklara man en vilt, skrikande, sönder-cyklad mor?
 
Även om jag inte kan lägga upp bilder så hade det inte varit så mycket nya bilder ena efter första dagen. De kort jag har är; när vi äter, när vi passerar kommun/läns skyltar och när vi är i stugan....
Enligt mig, Linnéa, så kan man ju inte ha bättre semester! :-)
Det enda vi gör är; cyklar, äter och sover! X10! Mycke mat och motion, jag tycker i alla fall att det är "en sån hääärlig semester" ;-) 
 
 
Nu måste vi sova, god natt! 
Och än en gång tack för kommentarerna! Men både jag och mamma måste bara få säga att det mer poetiska kommentarerna förtjänar ett extra tack, dikterna har som lyckats fånga hela vårt äventyr... Tackar så mycke Saga! :-)


Kommentarer
saga

Jag kan inte ta på mig äran över dikten. Det är nämligen ingen dikt utan en visa.Jag tycker bara att texten i visan passade era äventyr. Här kommer i alla fall nästa vers.
"Uppför en backe och genom en krök, nerför en backe och in i ett kök, hej hå in i ett kök, och ut med potatis och lök." Hoppas att resan fortsätter att gå framåt (och inte bakåt) (:

2012-07-02 @ 21:17:25
Gunnar

Kom att tänka på ett visdomsord av Karlfeldt som kan muntra upp er när ni får punktering:
"Väl bättre våga sitt tärningskast
än tyna med slocknande låge.
Väl bättre lyss till den slang som brast
än aldring pumpa en båge."

2012-07-03 @ 08:22:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

På hjul

Hejsan! Vi ska cykla ner till Malmö i sommar. Vi startar från Västra Mesele efter midsommar. Detta blir våran resedagbok över vår lilla cykeltripp ...

RSS 2.0