Dag 12 Falköping - Smålandsstenar 13 mil

Start kl 7.40 - Framme kl 18.40
 
... Nu är vi trötta. Sista 2 milen mellan Gislaved och här så var det först mitträcke och hela tiden galna trafikanter.
 
Åter till morgonen, det är alltid lika svårt att komma ihåg vart vi startade, men i morse så började vi ju på hotell! Vaknade en timma innan frukosten serverades och packade ihop oss. Kl 6.30 så var vi och åt frukost, kanske inte lika bra och stor som den i Bräcke, men fult duglig för två glada cyklister! :) Med frukost i magen så rullade vi ut ur Falköpng och siktade på Ulricehamn ...
 
Tecken på att vi var på rätt väg... ;) Första fikat på fin rastplats...
 
 
Det gick som hejsan, de första 5 milen till Ulricehamn gick på en grisblink. Vi hade tänkt handla där men mamma ville inte in på första, "nej det kommer en mindre längre fram" Inte heller andra tog vi. Tredje då knorrade jag tårna i förtvivlan för magkänslan sa att tredje gånge gillt och man kör inte bara förbi maten utan att agera! Oskar skulle ha förstått mig precis! 
 
Det kom ingen fler mat affär i Ulricehamn ! Och vi som hade tänkt köpa oss yoghurt och äta i den enorma hettan som var mitt på dagen! Men nej. Mamma sa när vi rullade ut ur staden, " nu blev det besvärligt..." tror väl jag det! 
 
Vi kokade oss en soppa istället och satte oss att äta. Helt vindstilla och inte ett moln i sikte. Vi höll på att smälta bort! 
 
Jag var så slut och överhettad så jag brydde mig inte ett dugg om att skyddet på telefonen var i vägen samt ett finger...
 
Efter lunchen så gick det fort in till Limmared där vi handlade oss varsin glass och mackor samt yoghurt... Hmm
 
Yoghurten åt vi strax utanför Tranemo på en full rastplats.
 
Bilder på det viktigaste... Fikaplats, kex, vår andra juice flaska och stugan :)
 
Sen så blev det så väldans tungt trampat med full mage så vi trampade sakta vidare mot Gislaved. Inne i Gislaved så fanns det ingen camping, men i Smålandsstenar så fanns det en. Där sitter vi nu. 
 
Vägen mellan yoghurten och campingen var Inge nå kul! Jag tror att ingen hade fått äta mat under hela dagen och resten hade frugan hemma på väg att föda. De körde utan hänsyn och långt över rekommenderad hastighet...! Usch! Fy på dem. I alla fall. Tillslut så nådde vi Smålandsstenar och har nu kvällsfikat.
 
Med dagens etapp så är vi uppe på en totalsträcka på 121,5 mil, vilket tar oss tillbaka till 10 mil / dag :-)
Nu så återstår bara ca 20 mil...
 
Om vi tar Laholm i morgon med vackert väder och behåller det  så kan vi sen ta Malmö som sista etapp.. Men vädret säger annat och är det skit väder så blir det en mellanlandning mellan Laholm och Malmö ....
 
Siktet för i morgon är Laholm och vi håller tummarna för vackert väder! 
 
Go natt!


Kommentarer
Saga

Uppför en backe och genom en sväng, nerför en backe och ut på en äng, hej, hå, ut på en äng och över en campares säng! lycka till med resten av resan. Ni har gjort det bra :)

2012-07-05 @ 21:08:38
Marty Curfurst

Kommer ni förbi Landskrona så skall ni söka upp en garnaffär för där finns enda stället att köpa garnet till tröjan som Linnéa önskar sig. Det går att handla via internet men är omöjligt att se färgerna så jag vågar inte beställa. Ni gör det verkligen bra som klarar denna resa och det kommer ni alltid att ha fina minnen ifrån. PS. jag har klippt Gugge i afton.
Kramar i mängder

2012-07-05 @ 21:57:01
Vannia

Jag har nu börjat semestern så jag är redo när ni kommer. Något speciellt som ni drömmer om- förutom att inte behöva upp dagen efter och cykla ?

2012-07-05 @ 22:54:52
Felicia

Herregud!!! Ni är ju snart framme!!! Ni är ju helt otroligt duktiga:) Längtar redan till jag får höra mer detaljer om resan;D

2012-07-06 @ 13:58:48
Anonym

Hej på er.Nu är jag hos faster vi har fickat och vi ska sova snart.Jag har fått femmhundar kronor av PAPPA!!!! Lovisa rapporterar ut.

2012-07-06 @ 20:57:50
Anonym

Godmorgon. Vi är så imponerade av er- ni är ju snart framme. Fantastiskt. Kan vi få ett kort med er och släpkärran full med garn som Marty beställt.
Yvonne och Lovisa

2012-07-07 @ 09:13:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

På hjul

Hejsan! Vi ska cykla ner till Malmö i sommar. Vi startar från Västra Mesele efter midsommar. Detta blir våran resedagbok över vår lilla cykeltripp ...

RSS 2.0