Dag 7 Sveg - Mora 14 mil

Start kl 6.05 Framme kl20.00

Haha. Lurad! Vi tog oss ända till Mora. Klev upp kl 4.00 och lämnade stugan vid 6.00.

Mamma lyckades glömma bullens pillsner korvburken och alla våra chokladkakaor i kylen på campingen!!!
Man kan väl säga att det står lika mellan oss....

Raka vägen ner till Mora och med motvind de sista 5 milen. Vi blev uppsprungna av en kattunge mitt i ingenstans och sen skrek den andra i vägkanten. Någon som bara hade dumpat dem där. Vi stod minst en halvtimma. Vi stannade en bil som tillslut förbarmade sig över dem och skulle ta hand om dem.

Väl inne i Mora så tog det en smärre evighet innan vi hittade ett ställe att sova på. Inte för att det inte fanns utan första stället var fullt och han vi pratade med hänvisade oss kilometer ut i utkanten av Mora ... Jätte trött och lagomt butter. Måste fika och sova nu.
Vi lever
God natt

"Här flödar myset"

Uttalande i stugan under dag 5 ...
:-)

Dag 6 Ytterhogdal - Sveg 4,5 mil

Start kl 6.05 Framme kl 10.00

Morgonen startade väldigt tidigt, myset som flödade inne i stugan väckte oss och vi skuttade upp. Siktet var på Sveg och en liten sträcka för att missa allt regn som alla från kors och tvärs hade utlovat skulle falla på oss. ... Sen så är det ju kul att bara kunna ta en liten bit och slappa i en stuga ;)

I alla fall efter en timmas cykling så tog vi paus på en höjd och kokade varmt. Åt någon macka och ett digestive...  (De med havre är godare än de vanliga, tycker jag i alla fall...)

Redan då hade vi alltså gjort en1/4 av dagsetappen kring kl 7.00 på morgonen ... Mycket trevligt som omväxling:-)

Vägen var fin och trevliga backar, inga tvära och kraftiga uppförsbackar utan känslan av lite lätt utförs hela vägen ner till Sveg. Också mycket trevligt! ;)

Vi stannade lite här och däroch drack och knaprade choklad / nötter men ingen riktig paus. Sista lillabiten så vände vinden lite grann och det blev motvind. Sveg nådde vi kl 10.00.

Först kollade vi vart allt låg på info-kartan och sen blev det handla på Konsum, inköp av vettenflaskbehållare till mamma som vi ska tejpa fast på cyklenramen. Så hon kan drick obehindrat vid varje brutal backe... Det finns ju gott om dem här omkring. Sen gick mamma på Apoteket. Jag handlade en korg jordgubbar och senhick vi in på Ica och köpte oss en burk sallad, de hade en salladsbar! Oj så gott det ska bli till middag!!! Det och potatissallad. :) i kväll ska vi bara lyxa till det.

Vi gick sen vidare till Svegs camping och fick oss en stuga avsedd för 6 personer ...De små var tagna, men det är ju trevligt med ett stort boende också som omväxling. :-)

Så pass stor stuga att vi kunde ta in cyklarna!

Nu som jag skriver så faller det regndroppar på fönstret och Mamma läser en bok. Nu ska vi vila upp oss och imorgon blir det sikte på Orsa!
(Ska bara till att vädret är på vår sida)
De ni! :-)

Dag 5 Bräcke - Ytterhogdal 11,3 mil

Vi var lite trötta och blöta när vi komme fram till Lyckans camping i Ytterhogdal i går kväll .... ;)

Start kl 8.05 Framme kl 20.00

Vi startade från Bräcke kl 8.05 och rullade på den absolut bästa morgonsträckan vi har gjort än så länge. Lagomt utför med bra full och vinden i ryggen ned till Ånge! Precis vad vi behövde!
Det gick alltså snabbt ner till Ånge där vi då hittade en affär, mack och fritidsbutik. På affären så köpte vi mackor och mat. Fritidsbutiken hade till vår stora lycka en gasflaska! Vi var tvungna att gå in på macken och köpa en tändsticksask och fråga om de hade gasflaskor till kök. Men nej, inte den macken heller...
Till killen på Intersport: Du må va jättetrevlig och kunnig på kök, men gör inga fler uttalanden till kunder om att " ...det finns att hitta på nästan varenda mack runt om ...." ....Ingen vi har passerat har haft det... !

Kart-kollning inne i Ånge...

Sen så blev det lunch en bit utanför Ånge, köttbullar i gräddsås på burk med pulvermos. Oj så gott! ;) Konstigt vad allt smakar super bara man har cyklat några mil...

Vi passerade en skylt där det stod " Äntligen i Haverö" och på baksidan skylten så stod det "kom gärna åter" Jaha, tänkte vi och såg en gård till höger men sen inge mer..

Sen så sväng vi på 315 och in på en camping. Där kissade vi, köpte oss en kaffekopp och te samt varsin glass, pratade med en tysk herre och fyllde på vattenförådet. Campingen låg jättefint till utmed Holmsjön.

Någon mil till och ett jättestort rökmoln bolmade en bit bort på andra sidan en smal sjö. Vi har inte hör något mer om branden men nog var det allt en skogsbrand. Röklukten slapp vi inte undan. Den fanns kvar hela vägen till Ytterhogdal.

Sen kom en jättebacke uppför, det var allt bra en präktig höjd vi skulle över, häftig natur med stora stenblock och krokiga träd. Sen blev det utför! Vår favorit :)

Lite senare precis vid gränsen mellan Jämtlands och Västernorrlands län så kommer en konstigt bekant skylt, "kom gärna åter" och på andra sidan "Äntligen i Haverö" !!! Man blir ju lagomt tokig för mindre, det ska väl nästan till att ha varit Sveriges längsta by, finns inte utmarkerad på kartan! Tror väl vi det, han var för lång och innehöll bara ett fåtal gårdar, kartgörarna visste väl inte var man sätter en sådan by... :-)
Där blev vi så hungriga och lagomt galna över detta erbarmeliga Haverö så att vi pausade på parkeringen mellan länen.

Sen var det enorma svärmar av flygfän! Bara upp med halsduken och kisa med ögonen... Lagomt rull ner till Ytterhogdal. Mamma hade ringt tidigare till campingen så att vi var säkra på att vid hade någon stuga även om vi kom sent. Karl'n hon pratade med sa att det bara var att välja en stuga, nycklarna satt i dörren och man kunde slänga betalningen i en vit låst låda vid dörren. Han själv skulle och spela bingo. Jättetrevlig karl och stugan var helt ok för 200 kr och som Mamma sa "här flödar myset" ...

Sen sov vi så gott efter att ha duschat och ätit kvällsfika.

Dag 5 Bräcke - Ytterhogdal 11,3 mil

Jätteseg uppkoppling !!! Vi har hittat en liten stuga på Lyckans camping. Inga kommentarer, hörs i morgon.

Strax frukost! :-)

Nu så har vi bara 6 minuter kvar till frukosten som vi har väntat på i en timma. Allt är packat och klappat och klart. Gasflaska har vi goda förhoppningar att hitta i Ånge på en fritidsbutik som låter lovande ut. Siktet är på Ytterhogdal och en camping. ... Just nu så lyser solen in genom fönstret och vi hoppas på det bästa. Om ingen rapport så är det pga av dåligt täckning inte för att vi har kört i diket ... :-) Kram tillbaka och vi skrives!

Tillägg till dag 4

Det hinner ju bli så mycket på en dag att man inte kommer ivåg förens fagen efter ... Jo vi fick regn på oss den sista milen. Men det var regnskurar som drog över oss. Inget kraftigt regn men tillräckligt för att vi skulle bli blöta och kalla. Vid första pausen vid den fina bäcken så såg vi en örn. Tror vi i alla fall. Den var stor och väldigt örnlik. Sen så såg vi även en liten bebis ekorre samt 5 mil senare en vuxen ekorre... Rumpan känns ändå bättre än väntat men nog känns det allt att vi har cyklat 40 mil nu ... :-) Det är mer än en 1/4 del! Oj oj vad vi har pinnat på.

Tackar så mycket för mat och husrum hos Margiths!

TACK så mycket Margith för mat och husrum!!! Lite dåligt av oss att inte tacka förens nu men hoppas att bättre sent än aldrig funkar... Det var lugnt sagt den godaste middagen på länge som vi åt hos er!

"Lita aldrig på ett cyklat digestive ...."

Sagt utanför Solleftåe dag 3 Bra för allas vetande ;)

Dag 4 Bispgården - Bräcke 9,4 mil

Öj öj, nu så ligger vi i en stor hotellsäng i Bräcke. Inte illa ;)

Dagen började kl 5 av väckarn. (i Bispgården) Vår stuga var minimal och enkel utan toa. Mamma gick till toan och jag gick några minuter senare. Dörren var av det slaget så att man inte kunde stänga dörren utan att låsa den. I alla fall tills då ... Dörren gled bara sakta mot karmen och sen framför ögonen på mig så går den igen! Dörr*****! Aldrig mer lita på en dörr. Mamma tyckte inte riktigt om vad jag hade åstadkommit men hon fick min jacka och jag väckte upp en pojke och frågade om extra nyckel. Just precis vår stuga hade dessvärre ingen extra nyckel... Men som tur är så var de servicevänliga och snart hade mannen på campingen lyckats få upp dörren. Han ska ha stort tack! Tack!

I alla fall så blev det inget större avbrott ca 20 minuter. Efter den  lilla incidenten så åt vi frukost och packade oss ut.  Sen så trodde vi vi skulle få grusväg i 2 mil men se på tusan en fin fin asfalt  väntade!  Vi tror att den vackraste sträckan  var de milen mellan Bispgården och Ragunda. Visserligen ett antal lastbilar men inget problem.
Sen just utanför Ragunda så pausade vi och åt mackor, där var det ingen täckning. Jättefin plats med branta berg och nästan fjällbäckskänsla på bäcken.

Socktorkning på styret... Effektivt

2 st mycket snyggt poseande cyklister! Den till vänster är en liten speciell varelse... ;)

Hela tiden så har det blåst kraftigt och vi har trampat oss nedför, NEDFÖR gott folk! Vi har i alla fall inte nött på bromsarna. ;)

2 mil efter Ragunda så kom Kälarne. Där så köpte vi mackor och köttbullar i gräddsås på konserv samt våran första glass på resan! :-) Den var välbehövlig! Vi kollade på macken efter en ny gasflaska till köket. Men icke! Vi har kvar lite grann men vi vill ju kunna värma maten även i över morgon ...

Mellan Kälarne och Bräcke så var det bara motvind och taskiga backar åt alla håll. Vi skulle äta lunch i form av yoghurt och smulade kex men då så såg jag ett litet konstigt kryp. Frågade mamma vad man skulle klassa det som. Var det en spindel? Den hade då i alla fall 8 ben... Då svarar mamma att det är en fästing!!! Huvva! Så hemskt! Och där hade jag nyss stått med baken i vädret och kissat! Gudars vad det kröp och vad jag blev sjuk på en gång! Jag är inte biten, men i alla fall! Vi mosade den fästingen och sen så tänkte vi ta en riktig P-plats och fortsätta med att koka kaffe och choklad men just då så kom det inte en enda P-plats! Tillslut så tog vi en lite sketen avfart och drack stående... Började cykla igen och runt en krok ... Där låg en liten sjö och en rast plats med bänkar ... ! Typiskt!
Men nu så kom vi fram vid Bräcke kl19.00 och då valde mamma ett hotell. Litet och lite annorlunda men fullt dugligt och vi slipper städa samt får hotell frukost kl 7.00 ... Gissa vart vi sitter då? ;-)

en av alla uppförsbackar och bilder från rummet

Vi har kollat macken även här i Bräcke men ingen flaska här heller. Idag kan vi väl summera dagen till att vi har testat lite olika missöden. Vi ser det som att vi gör det istället för att ni ska behöva låsa ut er och mosa en fästing och cykla i motvind utan en extra gasflaska. ... ;-) Nu så är dagen ganska välsummerad. Nu ska vi sova. God natt alla nära och kära. Tack för kommentarerna :-)

Paus vid Gastsjö

(Detta är inte vid Gastsjö, utan en av de tidiga morgonfikorna... )

... Oj oj oj, vilken förmiddag. Började med att jag, Linnéa, lyckades låsa ut oss från stugan och sen har vi, visserligen i sol, kämpat oss fram i stadig motvind. Sen vid efterlängtad lunch så såg vi en fästing!!! Uschh! Det blev kort paus och sen en lite längre med kaffe.

(Lunchen med fästingen... märk väl att det inte är högt gräs utan grus vi sitter på!)

Just nu är siktet på Bräcke. Det räcker i denna blåst ... :)
Dålig täckning här omkring så längre rapport kommer vid mer civiliserade områden.

Vi mår bra, kommer inte att dö, alla kan sova lugnt, vi har hamstrat mackor och mat :-)
Nu ska vi cykla vidare

Geråbadet!!!

Ursäkta! Jag råkade bara lite lokalt glömma vad campingen heter! Jag skrev bara punkt punkt punkt för att fråga Mamma sen men då blev det så jag inte orkade läsa igen och glömde bort att campingen heter Geråbadet ! ;-)

Förtydligande;
... Vi cyklade alltså de sista 5 kilometrarna i ihållande hällregn ...

Dag 3 Sollefteå - Bispgården, ca 4,7 mil

Startade ca 8.50 - Framme ca 15.00

Efter det att vi ätit våran lunch så vände vi oss om mot de håll som vi skulle till och fick syn på väldigt mörka moln

... Vi hade suttit med solen i ansiktet och missat molnen. Vi regnsäkrade väskorna och satte iväg. Ca en mil innan målet för idag så kom det en liten men häftig regnskur. Snabbt av cyklarna och snabbt på med regnbyxorna! :) vi hade just kämpat oss uppför en backe och när vi drog på byxerna i regnet så körde det förbi en bil som både tuta och vinka ... Jag vinkade tillbaka och vem vet. Kanske någon som hade varit med om liknade öde.
I alla fall det var en kort skur men himlen var fortfarande mörk. Regnkläderna fick stanna kvar och sen så mulrade det lite grann på håll. Ösregnet kom bara strax därefter. Ett typiskt kraftigt åskregnväder. Taskigt vägunderlag med nylagt typ av oljegrus, riktigt vad det rätta ordet är vet vi inte men det spröt grus från vägen och regn från ovan när lastbilarna körde förbi ... Bara en stund efter regnet riktigt satt i så kom det en skyllt med campingbetydelse. "1 km" stod det!  Lite stund senare så svängde vi in på ....... Där vi nu sitter i en liten, liten stuga. Kall och blöt så låste vi upp stugan tog av packningen och försökte att inte blöta ner den lilla ytan vi hade. Torra kläder och tvålen letades rätt på och sen gick vi till "dusch/toa-huset". Där fanns det varmvatten!!! Men att sticka ner fötterna igen i de kalla skorna var lite taskigt. Sen så köpte vi varsin nygräddad våffla med sylt och grädde! :-)

Skönt med en kort sträcka och speciellt med detta väder. Åskan har gått även sen vi kom till stugan och regnet skvalat. Nu är det uppehåll och vi vädrar för att torka kläderna. Vi har spänt upp en lina tvärs genom rummet och tvättat kläderna i vasken. Vår stuga är faktiskt utrustad med två kokplattor och rinnande kallvatten. Inte illa!
Ätit gröt till middag och goa' klattiga mackor som vi bredde i morse. Nu ska vi reformera tvättlinan så vi får det torrt :) Sen blir det sängen och tidigt morgon i morgon ... Om vädret samtycker ;-)

Lunch vid Graninge IP

Vi fick oss en skön sovmorgon till kl 6.30. Hyfsat bra sängar och tyst och lugn i huset i övrigt. Nu har vi tagit sikte på Bispgården. Det är bara en liten sträcka på ca 4,7 mil och nu vid lunch så har vi tagit oss halvvägs. :)
Vi kom oss inte iväg förens kl 8.50 och började med brutal uppförsbacke ut från Solleftå. Då tröt krafterna och vi tog och kokade kaffe/choklad och åt digestive! :-) då återvände livsandarna!
Vi öppnad med som sagt uppförs och mitträcke... Inte så jättekul men det gick bra, vid Långsele så slutade räcket.

Sen så har vi ju klurat på att om  runt räknat; Dag1-14 mil, Dag2-12 mil, Dag3-5 mil, så blir slutsatsen att vi hargjort i snitt lite drygt 10 mil per dag. Vilket är en acceptabel sträcka ! :-)

Bilderna funkar så som att appen till telefonen funkar inte. Därför går jag genom deras "vanliga" sida. På den vanliga sidan så finns det en knapp att importera bilder. Men då tas de från datorn. Så om jag klickar på den knappen händer ingenting. Slutsatsen just nu är att det inte fungerar att lägga upp bilder.

Harre'gullan! Vi är ju bortcyklade cyklister! Inte tekniker! ;)

Dag 2 Björnaby-Sollefteå!

Okej okej nu så ska vi berätta. Vi tar det från början ... Vi började i morse ca 06.40 och var framme i Sollefteå ca 20.05
Efter Sidensjö, där vi då trodde att vi skulle hitta en affär men upptäckte att den hade upphört, så åt vi då alltså lunch. Efter lunchen så hade vi kvar 7 mil till Sollefteå. Vi han med en fika vid en liten sjö. Sega hårdbrö'mackor och en kopp varm choklad/kaffe. Efter det så tog vi vår sista rast då vi kokade en soppa och använde upp det sista vattnet. Solen har lyst och det har varit varmt och gått mycket vatten. Nu ska här tilläggas att det sista 5 milen så såg vi ca 3 gårdar! På hela sträckan! Så vi sa att så fort det kommer ett hus eller en gård så går vi och knackar på.
Men men. Till slut så kollade vi kartan och såg till vår förtjusning att det skulle kommande en lite by med en kyrka. Och har en by kyrka så måsten ju byn också ha en mack och/eller dylikt. Vi såg en skylt med en säng på bilden och en med en gaffel och kniv som symboliserar matställen. Vi såg en gård när vi svängde mot mat/ sängstället.
Tror det eller ej, men det var inte en kotte där ;) "Ahh ja" tänkte vi och cyklade vi förbi kyrkan. Sen förbi en kyrkogård som innehöll ca 15 stenar. Den absolut minsta jag har sett ;) ... Sen var byn slut! ... Bara för att vi trodde vi skulle få lite vatten ...

Det var en hyfsad stor och fin väg. Asfalt! Och det var då ingen brist på långtradare och husvagnar men som sagt inte en bebyggelse under 5 mil.
Sen svängde det och något liten typ utav tätare glesbygd dök upp. Där sprang jag in på en "konferens" anläggning. Där fick jag lite vatten och sen så var det bara 2 mil till Sollefteå.
Och glädjen i att det var nästan bara utförs ned till Sollefteå var stor! Vi har kämpat med långdryga uppförsbackar, så som det brukar va på asfaltvägar, och sen långrullningar. Nackdelen med långrullningarna är väl att man får lite ont i vänster knä pga av bromsningen. (Konstigt vad man är van med ena benet.) Vi upptäckte också att efter att ha legat på bromsen ett tag och sen börjar cykla så låter cykeln som en smärre kycklingfarm ... Gnisslar och sviker ... Men det blev lite tröstlöst innan vi var framme i Sollefteå.

När vi äntligen var framme så cyklade vi först till "Videoteket" för att hämta ut nycklar och portkod. Sen så cyklade vi till själva vandrarhemmet. Där lämnade vi väskorna och begav oss sen till Coop. Här har de öppet alla dagar 8.00-22.00, alldeles strålande enligt oss :)
Väl på rummet så ställde vi in oss och har nu duschat och fikat en smörgås och druckit mjölk! (Visserligen från Arla men det är ju vad som är bäst just nu ...) Eftersom vi har cyklat hela dagen nästan utan att se en affär så hamstrade vi upp med mycket mackor, choklad, lite pullvermos, dinkelgröt och en lyx till frukost i morgon - apelsinjuice :-)
Vi har klarat dagen utan regn och alltför mycket vind. Rumpan känns och gör sig påmind. ;) I morgon hade vi tänkt ta en kortare sväng ( det är ju inte lönt att köra slut på sig redan tredje dagen ;-) )
så i morgon tar vi sovmorgon och lite tidigare kväll ... Förhoppningsvis ;) Hoppas nu att jag fick med det mesta. Nu ska vi sova! :-)

Båthuset

"Titta ett båthus! Där kan man cykla in och ut båten!"
Sagt under dag 1 när Mamma fick syn på ett båthus...

Lunch!

Nu har vi tagit en lång lunchpaus och vilat maten. Tänk va gott lite pulver färs och couscous kan bli efter några mil!
Just nu håller mamma på att kolla efter vart vi ska checka in och sova i natt. Vi får väl se vart vi hamnar ...
Övrigt så har vi haft sol och ett tjockt lager solkräm som har fått smälta och rinna tillsammans med svetten. Fast lite kallt drar det i nedförsbackarna så jackan åker av och på. :)
Tack för alla positiva kommentarer och lyckönskningar. Det är trevligt i uppförsbacken med motvind ...
:-)

Sidensjö ...

Vi hade hoppats på en mat affär men tyvärr. Den hade "upphört" så vi fick inget nytt idag. Men som tur är så har vi ju couscous och köttfärs med oss ;)
Nu så har vi bara 335 rak väg till Sollefteå. Vi hade glömt att det var grusväg ca en mil innan sidensjö men NU har vi asfalt :)
... Strax lunch ...

Fika vid Mo Kyrka

Nu har vi tagit oss till Moliden och ska fika. Solen skiner och vi har gjort ca två mil grusväg. Vi har förhoppningar om att det är den enda biten grus vi gör idag. Vi har tänkt oss att ta vägen till Bilsta, Sidensjön och sen ut på 335:an. Då lär vi ha asfalt hela vägen :)
Det blir så jobbigt med grus i längden. Men men nu ska jag äta macka och njuta. Sen så rullar vi igen :)

Dag 1 Mesele - Björnaby, ca 14 mil

Ca kl 19.30 var vi framme hos mammas kompis Margith i Björnaby.
En kort resumé av dagen är att det har varit uppför. Nedför. Mygg. Uppför och nedför. Inte många raksträckor;)
För övrigt så mår vi bra. En jättego middag väntade på oss och visst ska det bli skönt att sova. Jag hoppas på att vi snart ska sova men Mamma och Margith har lite att prat om :)
I morgon så hade vi tänkt ta oss till Sollefteå. Det är också en liten bit men vi har ju börjat få i knixen ;)

Fika mellan Lomsjö och Trehörningsjö!

Nu äntligen tar vi oss en fika. Det är fem kilometer kvar till Trehörningsjö.
Har varit jobbiga uppförsbackar och just nu väldigt mycke mygg. Men genom regnkläderna så kan de få kämpa ;)

Lunch just utanför Bjurholm!

Bullens pilsner korv och korvbröd med en liter mjölk! :D mums!
Vi har hållit ett trevligt och lugnt tempo i ca fem timmar. Nu väntats en lunch paus på ca en halv timme :)
Vi ska ju inte förta oss ;)

NU CYKLAR VI! :-)

Starten från hemmet...

Vi har tagit oss till första fikat vid Sunnansjö. En helt förträfflig liten brygga där fiskarna vakar.
Pga av krångel med blogghemsidan så går det för tillfället inte att lägga upp bilder. Men bilderna kommer så snart som möjligt :)

Fortfarande hemma! Start i morgon ...

Vi må vara laddade och på gång. Men inte så på gång att vi sitter på cykeln! Det var inte så vi menade ...
Förtydligande!
Vi startar i morgon, söndag, ca kl 6.00

Vi är laddade och på gång

Nu så har vi hållit på hela morgonen och packat ALLT ...
Nu så är vi på gång på riktigt!

Vi har gjort en hyfsad första "grund" vägrutt och det blir lite öster om Sveg och vi håller då en lite rakare linje. Men genom Orsa och Mora hade vi fortfarande tänkt oss. ;)

f.v
våra gula topväskor med sittunderlag och regnkläder, våra sadelväskor med kläder o dyl, våra väskor fram med mat och vatten

Väsktillverkning ...

Nu så håller Mamma på som bäst och syr två likadana toppväskor som ska få rymma regnkläder och extra skor. Lite blandat som skrymmer och ska vara ratt' åt.

"Hjärnan är en lustig liten varelse"

Yppat av Mamma vid konstruktion av toppväska

"Korvan tröjar sig"

Uttalat av Linnéa den 16 juni på hemfärd från Umeå.

Uppladdning på riktigt ...

Idag så tog vi en testrunda fram och tillbaka till stan.
Vi hade (så gott som) allt vi ska ha i packningsväg. Bortsätt från ett extra par skor och en presenning så var vi alltså fullastade :)
En lunch hos faster och totalt en sträcka på lite över 12 mil och "en sån härlig dag" 😄
Nu känns det att den kära baken börjar på bli härdad och vi har cyklat så mycket att vi har tillräckligt med mil i benen.
Nu börjar det bli riktigt kuligt! :D Cyklarna ska lämnas på service hos cykelhandlaren och de sista regnskydden ska sys.
Bara ca en vecka kvar till den riktiga avfärden ... !

Förberedelser ...

Idag så har dagboken börjat få liv.
Ett evigt siffrande tills alla färger är på plats, men sen när vi väl börjat cykla så kanske vi slipper bekymra oss om sådant ;)

På hjul

Hejsan! Vi ska cykla ner till Malmö i sommar. Vi startar från Västra Mesele efter midsommar. Detta blir våran resedagbok över vår lilla cykeltripp ...